گزارش آفکام، تنظیمگر ارتباطات و رسانه در انگلستان
کشورها، بهواسطه امکان جهتدهی به افکار عمومی و تغییر در ارزشها و سبک زندگی جامعه توسط رسانهها، الگوهای مختلفی را برای تنظیمگری و حکمرانی بر حوزه ارتباطات، شبکههای اجتماعی و رسانههای صوتی و تصویری در فضای مجازی انتخاب کردهاند.
در سالهای اخیر، «آفکام» به عنوان تنظیمگر رسانه و ارتباطات در انگلستان، به یکی از شناختهشدهترین تنظیمگرهای رسانه در جهان تبدیل شده است ؛ لذا بررسی ساختار درونی، جایگاه حاکمیتی و فرآیندهای تنظیمگری این نهاد، به منظور درک بهتر چالشها و فرصتهای موجود و طراحی یک الگوی بومی تنظیمگری رسانه، امری ضروری است.
مهمترین بخشهای گزارش عبارتاند از:
– سیر تاریخی شکلگیری
– ساختارهای درونی و حاکمیتی
– ابزارهای تنظیمگرانه مانند مجوزدهی، استانداردگذاری و…
– نظام ارزیابی محتوای در رادیو و تلویزیون (برودکست) و سکوهای ویدئویی مبتنی بر درخواست (VOD)
– پیشنهاداتی سیاستی در جهت بهبود نظام تنظیمگری ارتباطات و رسانه در ایران متناسب با آموختههای آفکام
برای مطالعه گزارش از طریق زیر اقدام کنید: