جستجو در اندیشکده حنان

بررسی اجباری شدن اینماد و ارائه راهکارهای جایگزین

 

 

 

 

 

 

نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) در سال 1389، باهدف اعتمادآفرینی و در راستای ارائه ضوابط حمایت از مصرف‌کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی بر اساس فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیک به عنوان یک مجوز دولتی ذیل مرکز توسعه‌ تجارت الکترونیکی وزارت صمت شکل گرفت. نماد مزبور، بر اساس ماده 3-11 اساسنامه مصوب مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، صرفاً به فعالیت‌های تجاری قانونمند در فضای مجازی که صاحب امتیاز آن احراز صلاحیت شده است، اعطا می‌شود. این نماد در واقع داده الکترونیکی پویایی است که در مورد یک کسب‌وکار الکترونیکی حاوی اطلاعاتی مشخصی است؛ به گونه‌ای که هر شخصی می‌تواند به واسطه این نماد و اطلاعات مندرج در آن و مقایسه با فضای الکترونیکی کسب‌وکار، به هویت فعالیت آن اعتماد نماید.

مشاهده و دانلود گزارش

گزارش های مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *