جستجو در اندیشکده حنان

اهمیت، ضرورت و چگونگی اجرای صورتحساب (فاکتور) الکترونیک

 

 

قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از مهم‌ترین قوانین در زمینه به رسمیت شناختن صورتحساب‌ های الکترونیکی، نرم‌افزارهای فروشگاهی، ارتباطات آنلاین با سامانه‌های صورتحساب مالیاتی و… است که با تصویب آن در آبان ماه 1398 و فرصت 18 ماهه برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها، از ابتدای خرداد سال 1400 پیاده‌سازی و صورتحساب الکترونیکی به‌ عنوان سند حسابداری موردقبول واقع خواهد شد. در این سند مواردی که در فاکتور کاغذی درج می‌شد مانند مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، تاریخ خرید، نوع کالا، قیمت برای هر واحد کالای خریداری‌شده، قیمت کل و… به‌صورت کاملاً دیجیتال، ساختارمند و قابل‌فهم برای کامپیوتر درآمده است. این نوع فاکتورها به نسبت انواع قدیمی آن از سرعت پردازش بالاتر و ضمانت و اعتبار بیشتری برخوردارند.

در این گزارش با بررسی روند تغییر فاکتورهای معاملات از حالت کاغذی به حالت الکترونیکی به چیستی و ماهیت صورتحساب‌‌های الکترونیکی در ادبیات پرداخته می‌شود. سپس با بیان مزایای این نوع صورتحساب و نقش آن در سیستم رصدی و تصمیم سازی حاکمیت به چرایی آن پاسخ داده می‌شود و در نهایت با بررسی چالش‌های مربوط به آن و راهکارهای مدنظر، چگونگی اجرای آن موردتوجه قرار خواهد گرفت.

مشاهده و دانلود گزارش

گزارش های مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *